garderober till folket

So... I går åkte jag, mamma och pappa till IKEA för att köpa ny garderob åt mig. Jag har innan haft en liten liten, alldeles för liten, vit garderob. Där i har mina kläder legat väldigt tätt och jag har knappt kunnat se vad som finns där i. Så till slut blev det till att få nytt! (YES!)


Väl inne i affären, efter ett hektiskt letande efter parkeringsplats och trängt sig mellan massor av barnvagnar (alla tycktes ha tagit med sina barn till IKEA i går...) och allmänt jobbigt folk, så hittar vi till garderoberna.


-      Såå... (mamma)

-      Ja-aa... (jag)

-      Då kör vi då?

-      Japp...


Sen hittade vi vad vi skulle ha, vad de hette vilken hylla och vilket fack. Det låter enkelt, men det är det inte om du måste trängas med tre till familjer som kollar på exakt samma garderober som du.


Sen vidare till jäkla ta-själv-lagret... Jippie... Där fanns stomme och dörrar. Och det var allt. Det andra var slut. Så till kassorna med höga lådor (eller långa, de ligger ju på vagnen). Tror ni inte att ingen flyttade på sig när vi kom? Pappa körde och jag gick lite framför och styrde genom att putta till vagnen med benen. Jag fick flera gånger skrika till så att folk stannade eller slutade försöka ta sig förbi medans vi svängde, det var hemskt!


Väl vid kassorna så var det också problem. Toppen... Så sen hem och lyfta in allt. Sen iväg till IKEA i Barkarby för att köpa resten. Och där fanns allt, utom hyllorna... Tjoho! Och lådorna fanns bara i svart (skulle ha vitt)  Så det var lagom lyckat...

Så i dag har vi monterat ihop garderoben. Fast vi sätter in lådorna i morgon. Önska mig lycka till!


-      pc


Ps. Tack vare att klockan är så mycket så kan du tänka alla "i går" som i föregår och " i dag" som igår och " i morgon" som idag. Ja, ni fattar ;)   




Ahh... Så mycke rum... Sån plats... Ge mig, snälla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0