tja

Tja, vad ska jag säga? Jag måste ta om kissprovet och nio blodprov för att det blev fel. De glömde eller missade att testa en grej med kisset och jag skulle ha varit fastande när de tog blodproven. Jag kollade extra noga ifall jag skulle vara fastande (jobbigt värre ju) men det var inte i kryssat på pappret. Så nu måste jag ta om allt...


Sen så är det mera fel på mig än bara en tumör i hjärnan, oh ja, så lätt kommer jag inte undan. Jag har även lite för lite växthormoner (jag tror att det hette så) och för lite kalk i kroppen. Och klaksaken måste de operera för att fixa och det är i halsen! Fy! Jag har ingen aning om hur det kommer gå till, men jag är redan mycket orolig.

Så, eftersom det inte bara är prolactinet som det är fel på så betyder det att jag har ett hormonellt syndrom av något slag... Och fråga mig inte vad det betyder, för det vet jag inte. Jag vet bara att jag måste byta läkare (bye bye E.) och har en väntetid på högst tre månader innan jag får träffa en annan  läkare. Och sen får jag väl en ny tid med blodprover och sen en ny läkartid och sen en bokning för medicinering och en till läkartid och sen en tid för operation (?) och sen en läkartid. Nej nu glömde jag ju att det först kommer massa flera blodprovstagningar emellan, men jag tror att ni fattar var jag är på väg...


Och då undrar jag än en gång, hur fan ska en 16 årig tjej klara av allt detta och även fixa skolan med tempot och alla klasskamrater som inget vet och är lite elaka. Jag har då ingen aning om hur det ska gå...


- pc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0