buss

Så måndagen börjar med (okej, efter frukost, tandborstning, hårborstning och allmänt sminkande och fixande) att jag får vänta på bussen i en kvart. I minus grader. Jag frös... Men jag mådde inte illa! :D En glad överraskning. Och jag har knappt mått illa på resten av dagen heller!

Så tillbaka till bussen, som var smockfull med folk, där fick jag en pratstund med en vän som jag knappt pratat med sen nian. Det var riktigt kul att se henne igen, fast det känns lite dumt att vi inte har träffats innan, vi bor ju så nära varandra... Men det kanske visar hur bra vänner vi egentligen var? Men skit samma, det var ett plus på dagen.

Sen sinkade dagen sig fram... eller släpade sig fram? Och när vi väl slutade och kom  till bussen så var det en otroligt sur och grinig busschafför. Han har förut åkt förbi mig (fick jag veta av min bästa vän. själv så kommer jag inte ihåg sånt) och kör riktigt dåligt. Så hela vägen hem så var jag rädd för att han skulle köra i diket. Eller ännu värre, inte släppa av mig.

Jag har nog en riktig skräck för elakt busschaffisar... Har alltid haft det eftersom de inte stannade vid min busshållplats när jag var liten. Och det hände flera gånger eftersom att alla blingade på skoj och busschafförn blev sur... För det var ju bara jag (och min bror) som skulle av där, så de trodde inte att det var på riktigt. Så jag fick vackert kliva av på nästa busshållplats och gå hem. Visst, det var bara 3-400 meter, men ändå, jag var liten och rädd för de större barnen!

Så, det bästa och sämsta hände på bussen idag. Ironiskt...



Så här såg det ut på första bussturen...


- pc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0