to blogga or not

Jag känner att jag inte riktigt vågat bloggat nu på ett tag. Det är både för att några andra i min klass blev ghostade eftersom de bloggade under skoltid. Jag har verkligen ingen lust med att bli ghostad så att alla mina saker försvinner från datan.


Sen så känns det ju också lite fel att skriva ut alla tankar och funderingar som jag har på en blogg.

Vem som helst kan läsa om hur jag innerst inne känner, och tänk om någon som jag känner får reda på den här bloggen? Jag brukar inte prata om mina känslor, jag tycker inte att det är kul alls, och nu så kanske någon får reda på allt det här. Hur skulle det då gå? Om någon i skolan skulle veta det så skulle det bli riktigt jobbigt. Jag skulle känna mig naken inför den personen och sårbar till tusen. Så jag får inte göra för mycket väsen av mig, tänk om de skulle kunna lista ut att det är jag?


Och om det var någon i familjen, vad skulle jag göra då? Jag vet faktiskt inte... Jo, jag skulle nog radera allt jag skrivigt och ta bort bloggen. Jag vill inte att de ska veta hur allt är.


Låter det här knäppt? Jag vet inte, jag är så van...


/ pc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0